Jak oszczędzać papier kancelaryjny w biurze?

Choć wydatki jakie każda firma ponosi na papier nie są wcale oszałamiające, to jednak w większości przypadków jest z czego oszczędzać. Nawet jeśli jest to kwota kilkudziesięciu złotych miesięcznie, to i tak można by inaczej zainwestować te pieniądze.

Drukowanie dwustronne

Pierwszą metodą, dzięki której możemy zaoszczędzić całkiem sporo papieru jest oczywiście drukowanie obustronne. Wymaga ono pewnego zapoznania się z drukarką. Na pewno w biurze dysponujemy niepotrzebnymi, jednostronnymi wydrukami. Można je po prostu odwrócić i wydrukować coś na ich spodniej stronie. Oczywiście sprawdza się to w przypadku mniej oficjalnej dokumentacji, takiej jak np informatory dla pracowników lub cotygodniowe obłożenia pracy.

Papier w wersji elektronicznej

Tradycyjny papier kancelaryjny można zastąpić… jego wersją elektroniczną. Wystarczy, że poszczególne dane zapiszemy w odpowiednich folderach (najlepiej sieciowych), które umożliwią nam pracę nad danym dokumentem przez kilka stanowisk jednocześnie. Jeśli nasza sieć bezprzewodowa jest dobrze rozwinięta, nie powinno być z tym problemu.

Zaoszczędzenie papieru kancelaryjnego może odbyć się również w oparciu o;

– dokładniejszą kontrolę drukowanych treści

– zmniejszenie jego zapasów (wtedy pracownicy podświadomie minimalizują jego zużycie)

– elektroniczną archiwizację danych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *